пʼятниця, 5 липня 2013 р.

Як краще реагувати на негативні емоції дітей?

Є 2 види реакції, коли ми стикаємося з проявом негативних емоцій.

ПЕРШИЙ - зробити навіювання, дорікнути в тому, що він не має належних якостей, або ще щось, або постаратися його розвеселити, відволікти, тим самим заважаючи природному процесу переживання емоцій.

ДРУГИЙ
спосіб - це спробувати зрозуміти те, що дитина почуває.

Існує принцип "5 секунд мовчання". Ці 5 секунд мовчання є таймаут, часом, щоб переключитися з однієї програми на іншу, саме з програми "містер все залагоджу" або "місіс все залагоджу". Потрібно сказати, що по якомусь містичному закону те, що матері (чи чоловіки) намагаються дати своїм дітям, насправді не сильно допомагає: дати рішення замість емоційної підтримки.

Отже, коли, наприклад, дитина чимось засмучена і плаче, проявом егоїстичного рішення може бути фраза: "Не плач, нічого страшного не сталося". Замість цього вам потрібні +5 секунд мовчання, для того, щоб переключити програму і замість ради або докору просто сказати: "Я розумію, ти розчарований". Замість фрази "Не хвилюйся", коли ми бачимо, що дитина чимось стурбований, витримайте паузу 5 секунд і спробуйте сказати: "Так, нелегко, я знаю, як ти стурбований".
Замість фрази заспокоєння, щось на кшталт: "Ну, нічого страшного", витримавши паузу 5 секунд, ми можемо сказати: "Дійсно, я розумію, тобі важко, мені б теж було сумно, якби зі мною таке сталося".
Замість фрази: "Ну, нічого страшного", витримавши паузу 5 секунд ми можемо сказати: "Я знаю, тобі боляче, іди сюди, я тебе пошкодую", або просто: "Іди до мене", тому що зазвичай, коли дитині погано, фраза "йди до мене" сама по собі означає, що зараз він отримає підтримку.

"Ти ж не можеш всіх перемогти", - говоримо ми дитині, яка зіткнулася зі стражданням, заподіяним іншими дітьми. Тут теж потрібні 5 секунд паузи і слова: "Ти абсолютно правильно сердишся, я б теж сердився".
Замість фрази: "Могло бути й гірше", необхідні 5 секунд паузи і слова: "Я бачу, тобі страшно, я бачу, ти не на жарт переляканий. Я б теж боявся. Але нічого, наступного разу вийде".
Дитина може в цих ситуаціях не підтримати ваше співчуття і продовжувати говорити про інші негативні емоції.

Пам'ятайте, що це абсолютно нормально. Своєю підтримкою ви відкрили кран негативних емоцій, потоку негативних емоцій дано вихід, тобто все зроблено правильно.

"Яскраве Життя" - з "Диво Дитя"!

м. Яворів, вул. Маковея, 64
м. Дрогобич, вул. Пилипа Орлика, 18 Б
м. Стрий, майдан 22 січня, 15, майдан 22 січня, 12
вул. Багряного, 4 (Торговий пасаж)
вул. Успенська, 36а
вул. Т. Шевченка, 72

Немає коментарів:

Дописати коментар