вівторок, 29 квітня 2014 р.

Не говіріть дитині "НІ" або як домовитися з трьохліткою

Це такий милий вік, коли дитина дуже часто говорить «Ні!» і «Не буду!», Відстоюючи своє право на власну думку і волевиявлення. Причому, він може говорити «Ні», навіть якщо в принципі згоден або навіть дуже хоче. Але ще більше він хоче сказати «Ні».

Ось тут добре виручає прийом «Підміна понять»

Уявіть дитячий садок і цілу групу «ніток» - триліток. На прогулянку все одно вивести треба всіх, за стіл посадити всіх і потім в ліжко укласти теж всіх, не дивлячись на їх «ні»...

- Ні! Я не буду взуватися!
- Добре, давай тоді вони самі до тебе на ніжки напригнуть! (інтонація емоційно - грайлива) Черевички розбігаються, правий обганяє лівий і ОП! застрибує на ніжку!

- Ні, я не буду їсти!
-Добре, їсти не будемо. Давай просто посидимо за столом, подивимося, як хлоп'ята їдять... Дивись, в супі макарошки плавають! Давай їх ловити ;)

Ложкою виловлюємо по-черзі всі макарони (природно, відправляємо в рот) А потім ловимо картоплю ... Можна назвати обід риболовлею - підмінити одне поняття на інше - головне досягти мети.

- Ні! Я не буду спати!
- Добре, не спи. Спати не будемо. Будемо просто лежати на ліжечку і чекати, коли прийде мама.

Дитина погоджується, а через 5 хв. засинає, бо спати насправді він хоче... Але він «не спав» в садку. Він так «чекав маму»

- Ні! Я не буду роздягатися!
- Добре, не роздягайся. Не треба. Лягай так. Давай тільки животик звільнимо. Животику треба відпочити від резиночок і гудзиків на штанях. Нехай животик відпочине, штанці знімемо, а роздягатися не будемо.

- Ні! Я не піду гуляти!
- Добре. Гуляти сьогодні не підемо. Ми підемо шукати скарб! У тебе є лопатка? Бери лопату і пішли скоріше, поки інша група поклажі не викопала.

З іншого боку, самі дітки - «нітки» зовсім не хочуть почути «ні» на свою адресу. Коли дитина чує "Ні", у нього починається протест і всі наступні доводи він не чує.

Не кажіть дитині «Ні». Скажіть «Так, але ...» )))

Коли дитина чує "Так" - з нею легше домовитися.

«Так, я розумію, що ти хочеш ще гуляти, але вже пора повертатися. Давай подумаємо, чим цікавим у будинку займемося?»

«Так, я розумію, що ти хочеш цю іграшку, але у мене з собою зараз немає грошей, давай зайдемо за нею іншим разом»

«Так, я розумію, що ти хочеш компот прямо зараз. Але він ще дуже-дуже гарячий. Давай разом подуємо на нього»

«Так, я розумію, що тобі хочеться стрибати і тупотіти, але під нами живе старенька бабуся, у неї від шуму може захворіти голова. Давай з м'ячем підемо потім на вулицю, а зараз пограємо в настільний футбол. Сперечаємося, я тебе обіграю ;)

Дитині важливо, що його почули, його зрозуміли і що з ним погодилися.

В "Яскраве Життя" - з "Диво Дитя"!

м. Яворів, вул. Маковея, 64
м. Дрогобич, вул. Пилипа Орлика, 18 Б
м. Сокаль, вул. Шептицького, 49 а
м. Стрий, майдан 22 січня, 15, майдан 22 січня, 12
вул. Багряного, 4 (Торговий пасаж)
вул. Успенська, 36а
вул. Т. Шевченка, 7

Немає коментарів:

Дописати коментар